Straipsniai

KODĖL VERTA RINKTIS BUHALTERINĖS APSKAITOS FIRMĄ „LINKNETA“

Visų tipų juridiniams asmenims yra įstatymų nustatyta prievolė tvarkyti savo buhalterinę apskaitą. Didelės ir vidutinės įmonės šią prievolę įgyvendina įsteigdamos buhalterijos skyrių. Mažos ir mikro įmonės turi galimybę rinktis: samdyti buhalterį pagal darbo sutartį, samdyti buhalterį kaip individualią veiklą vykdantį specialistą ar samdyti buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančią firmą.

Pasirinkimas nėra toks paprastas, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Reikia atkreipti dėmesį ne tik į ekonominius veiksnius, bet ir į duomenų saugumą, jų prieinamumą, atsakomybę, aptarnavimo kokybę, patirtį.

Panagrinėkime šiuo veiksnius plačiau.

    • Renkantis samdyti apskaitos paslaugas teikiančią įmonę ar samdyti buhalterį svarbūs ekonominiai veiksniai. Pasirinkę mūsų įmonę, klientai sutaupys darbo vietos steigimo išlaidas (stalo, kėdės, kompiuterio pirkimo išlaidos, vietos kabinete skyrimas), buhalterinės apskaitos programos įsigijimo, jos atnaujinimo ir aptarnavimo išlaidas, nuo buhalterio atlyginimo biudžetui mokamus mokesčius (socialinio draudimo, įmokų į garantinį fondą, gyventojų pajamų mokestį), nereikės mokėti už buhalterio kvalifikacijos kėlimą, jam reikalingą literatūrą ar žinynus.

    • Lankstumas, lengvas darbų apimties/buhalterio funkcijų keitimas. Keičiantis kliento įmonei, jai plečiantis, ar keičiant profilį, esant stipriam sezoniškumui, lanksčiai keičiame bendradarbiavimo sąlygas, prisiimdami daugiau buhalterijos ir dalį administratoriaus funkcijų, ar atvirkščiai – dalį jų perduodami klientui, apmokydami dirbti jo darbuotojus su mūsų turima buhalterine programa Finvalda Maxi. Tai leidžia klientui sutaupyti ir mokėti tik už tai, kas atlikta. Kitaip sakant mūsų atliekamos paslaugos yra išvardintos kainininke ir mokėti reikia tik už realiai atliktus darbus. Mažoms įmonėms yra patogu, kad iš vieno tiekėjo – mūsų jie gali gauti ir paruoštas standartizuotas įvairaus profilio civilines sutartis (automobilio nuomos, patalpų nuomos, panaudos ir pan.), joms ruošiami įsakymai, įvairūs dvišaliai, trišaliai tarpusavio skolų užskaitų aktai, paruošiami darbo laiko apskaitos žiniaraščiai ir tvarkomi kiti su personalu susiję dokumentai bei klausimai. Didėjant įmonei šias funkcijas perleidžiame jos darbuotojams bei mielai jiems patariame ir toliau.

    • Nelieka buhalterių kaitos, nereikia skirti laiko naujo darbuotojo paieškoms. Pasirinkus mus, kliento įmonėje nelieka buhalterių kaitos, atkrenta buhalterio paieškos rūpesčiai, taupomas laikas, kuris būtų skirtas susitikimams su galimais kandidatais į buhalterio darbo vietą. O keičiantis mūsų įmonės buhalteriams sistema, prie kurios klientas įprato dirbti nesikeičia (ataskaitų pateikimo laikas, jų forma, konsultacijos, dokumentų pateikimas ir kiti darbiniai dalykai), jis toliau sklandžiai gauna visą informaciją ir aptarnavimą, kuris buvo iki buhalterio pasikeitimo, nereikia rūpintis, kad išeinantis buhalteris perduotų visus darbus ir pastabas apie buhalteriją naujam darbuotojui.

    • Patirtis ir jos kleidimas savo klientams. Dirbdami jau tryliktus metus, esame sukaupę didelę patirtį ir mielai ja dalinamės su klientais, pateikdami jiems svarbiausius teisės aktų pakeitimus, informuodami apie buhalterijos tvarkymo naujienas, konsultuodami juos rūpimais klausimais. Tai atliekame nemokamai. Vadovaujamės paprasta taisykle – jei sekasi mūsų klientui ir jis yra patenkintas – sekasi ir mums. Todėl klientą visada išklausome ir ieškome jam tinkančių klausimų/problemų sprendimo būdų.

    • Kliento buhalterinės apskaitos optimizavimas, galimybė naudotis mūsų programa Finvalda Maxi internetu on-line režimu. Dirbdami su klientu stengiamės optimizuoti jo buhalterinės apskaitos tvarkymą taip, kad klientas gautų maksimalią naudą su minimaliais kaštais. Galime suteikti galimybę dirbti su mūsų turima buhalterinės apskaitos programa Finvalda Maxi internetu on-line režimu. Tiems, kurie neturi tokio poreikio nuolat stebėti savo įmonės buhalterinę informaciją ar patiems apsiskaityti dokumentus, tai yra atlikti dalį buhalterio funkcijų, periodiškai teikiame ataskaitas rūpimais klausimais. Nutraukus sutartį su mūsų įmone nedarome jokių kliūčių, kad klientas pasiimtų savo duomenų bazę ir savarankiškai įsigytų tokią pačią buhalterinę programą bei toliau naudotųsi savo duomenų baze, ar ją konvertuotų į kitą programą (“kalbą”). Mūsų buhalterinės apskaitos programos tiekėjas yra senai dirbanti ir nuolat savo prioduktus tobulinanti ir aptarnaujanti įmonė, programos nesklandumai ar pagalba dirbant su programa yra garantuota.

    • Kvalifikacjos kėlimas, vidinė kokybės kontrolės sistema. Ne tik mūsų įmonės vadovai, bet ir mūsų buhalteriai nuolat kelia savo kvalifikaciją seminaruose, konferencijose ir kituose mokymuose. Kasdieniniame darbe mūsų buhalteriai turi galimybę naudotis mokesčių žinynu, kitais mūsų darbe svarbiais įrankiais. Buhalteris, priklausomai nuo įmonių dydžio, aptarnauja ne daugiau kaip 3-8 įmones, taip yra garantuojama kokybiška ir savalaikė paslauga. Turime vidinę kokybės kontrolės sistemą.

    • Lankstumas, civilinė sutartis, paprastesni santykiai. Esame lankstūs ir prisitaikome prie kliento poreikių, neatliekame darbo vardan darbo, o tik tiek – kiek reikia pagal įstatymus ir kiek reikia klientui. Sudarome civilinę sutartį, kurioje neturime jokių paslėptų mokesčių. Mielai su ja supažindiname, pabrėžiame savo atsakomybę, aptariame kliento atsakomybę. Esame visada orientuoti į kokybišką darbą, nebijome įsipareigoti ir prisiimti tiek finansinę, tiek teisinę atsakomybę už savo vykdomą veiklą. Esame apsidraudę privalomuoju bendrosios civilinės atsakomybės draudimu. Mūsų darbo kokybė yra grindžiama faktais ir tinkamai atliktais darbais. Apie mūsų darbo kokybę galite drąsiai paklausti mūsų esamų klientų.

    • Saugumas. Klientų buhalteriniai dokumentai saugomi mūsų biure, nei vienas mūsų darbuotojas neturi teisės jų išsinešti. Saugome komercines paslaptis, neaptariame kliento klausimų kitiems girdint. Klientų duomenų bazės saugomos virtualioje aplinkoje, jų saugumą garantuoja UAB “Baltneta”. Nėra kliūčių bet kuriuo metu darbo laiku atvykti pas mus ir pasiimti reikalingus dokumentus, yra galimybė tuos dokumentus saugoti pačioje buhalterinėje programoje elektroniniame variante (tokiu atveju jie būtų pasiekiami iš bet kurios vietos, kur tik yra internetas). Klientas darbui su programa gauna unikalius prisijungimo duomenis, buhalterinės apskaitos programoje yra galimybė nustatyti konkrečias funkcijas ir informacijos prieigas konkretiems kliento darbuotojams. Taip garantuojamas informacijos saugumas.

    • Mums rūpi laiku gauti jūsų įmonės dokumentus, mes gilinamės, ar netrūksta įprastų mėnesinių sąskaitų už komunalines, ryšių ir kitas paslaugas. Mums svarbu, ar tinkamai surašyti jūsų įmonės dokumentai, todėl mes mielai konsultuojame nemokamai įvairiais klausimais, stengdamiesi išvengti daugelio problemų jau pradiniame dokumentų suforminimo etape.

Kad ir kokią apskaitos firmą pasirinktumėte, nebijokite užduoti nepatogius klausimus, prašykite sutarties ir ją atidžiai perskaitykite, klauskite apie atsakomybę, dokumentų ir duomenų saugumą, jų prieinamumą (pasiekiamumą), galimybę nutraukiant sutartį gauti sukauptą duomenų bazę. Pasidomėkite buhalterinės apskaitos firmos esamų klientų atsiliepimais, pasiteiraukite kiek įmonių aptarnauja vienas tokios firmos buhalteris, domėkitės, ar eilinis bendravimas su firmos buhalteriu nebus apmokestintas kaip konsultacija.

Tinkamas pasirinkimas ir teisingas apsisprendimas padės išvengti daugelio problemų ateityje. To jums nuošidžiai ir linkiu!

Buhalterinės apskaitos firmos „Linkneta“ direktorė

Renata Letukienė

Pastaba: be autorės sutikimo draudžiama kopijuoti ir platinti šio straipsnį ar jo ištraukas.

Į KĄ REIKIA ATKREIPTI DĖMESĮ RENKANTIS BUHALTERINĖS APSKAITOS PASLAUGŲ FIRMĄ

 Buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančių firmų pasirinkimas šiandien yra didelis. Kaip toje įvairovėje nepasimesti ir pasrinkti tinkamą partnerį, kuris ne tik teiks kokybiškas ir savalaikes paslaugas, bet ir tinkamai saugos jūsų įmonės dokumentus bei duomenis, negailės laiko bendravimui su jumis ir atsakys į jums rūpimus klausimus, laiku pateiks jums informaciją, išgirs ko jums reikia, naudosis šiuolaikinėmis priemonėmis vesdamas jūsų įmonės apskaitą? Vienos tiesaus ir paprasto atsakymo nėra. Visada galėčiau pasiūlyti mūsų įmonės – UAB „Linkneta“ buhalterinės apskaitos paslaugas, nes mūsų įmonėje dirba savo darbą mylintys ir jį išmanantys darbuotojai. Tačiau jei dėl kokių nors priežąsčių nenorite rinktis mūsų įmonės, tai tikiuosi kad mano išdėstyti pastebėjimai ir patarimai padės jums pasirinkti kokybišką buhalterinės apskaitos paslaugų teikėją.

 

  • Pasirinkus samdyti buhalterinę firmą ne visi vadovai pasidomi, kur tiksliai bus saugomi jų įmonės dokumentai, ar buhalteris nešis juos namo (kartais taip būna ir tada kyla problema atsiimant dokumentus), ar bus galimybė toliau naudotis sukaupta duomenų baze, ar jos perdavimas nėra apmokestinamas (dažnai būna mokamas). Mes duomenų saugumą ir sukauptos duomenų bazės perdavimą tolimesniam naudojimui garantuojame.Duomenų perdavimas yra neapmokestinamas. Klientas visada gali atvykti ir pasiimti savo dokumentus.

  • Sudarant sutartį su buhalterines paslaugas teikiančia firma, būtina tiksliai išsiaiškinti, ar jūs (klientas) galėsite laisvai prieti prie buhalteriui perduotų dokumentų. Kaip dažnai jums bus pateikiama informacija, ar bendravimas su buhalteriu nebus apmokestintas (yra atvejų, kai paprastas bendravimas būna traktuojamas kaip konsultacija ir būna apmokestintas)? Bendravimo su klientais neapmokestiname, visada maloniai aptarnaujame ir patariame kasdieniniame darbe įvairiais klausimais. Mūsų įmonė informaciją klientui teikia laiku ir periodiškai, operatyviai atlieka kliento užsakytus darbus (parengia paraišką kreditui gauti, užpildo banko paruoštus klausimynus, paruošia ketvirtines finansines ataskaitas). Klientai dirbantys su mūsų programa Finvalda Maxi – ataskaitas, analizes ir kitą svarbią informaciją naudoja kasdien pagal savo poreikius. Tie klientai, kurie nesinaudoja programa, sutartu laiku gauna sutartą informaciją iš juos aptarnaujančio buhalterio.

  • Sudarant civilinę sutartį su buhalterinės apskaitos paslaugų firma, ji būna aptaki, be aiškių atsakomybės ribų, neapibrėžiant konkrečių funkcijų ir darbų, dėl ko kyla vėliau nepasitenkinimas, kad buhalteris nepadarė vienų ar kitų darbų. Iš anksto aptarkite, kuri sutarties šalis ves pakuočių apskaitą prekių importo atveju, kas bus atsakingas už intrastato ataskaitų paruošimą ir teikimą prekių tiekimo į ES ar prekių įsigijimo iš ES atveju. Pasidomėkite, ar apskaitos firma yra pasiruošusi tvarkyti personalo dokumentus: darbo sutartis, darbuotojų prašymus, materialinės atsakomybės sutartis, įsakymus ir kitus dokumentus. Domėkitės visais su sutartimi susijusiais klausimais, nebijokite užduoti nepatogių klausimų.

 

Mūsų sutartyje yra aiškiai išvardintos mūsų pareigos – privalomi atlikti darbai, kokie tų darbų atlikimo terminai, taip pat apibrėžiame kokius darbus atliks pats klientas. Atsiradus neaptartiems darbams visada pranešame klientui ir suteikiam pasirinkimo galimybę – kas atliks tuos darbus, teikiame jų atlikimo rekomendacijas ir terminus. Pagal įstatymą esame apsidraudę bendrosios civilinės atsakomybės draudimu.

 

  • Kai kurios apskaitos firmos nustato nedidelę buhalterinės apskaitos paslaugų kainą. Tačiau vertėtų konkrečiau pasiaiškinti, ką jūs kaip klientas gausite už tą kainą. Dažnai nutinka taip, kad atliekami tik patys svarbiausi darbai – pateikiamos deklaracijos kontroliuojančioms institucijoms, klientas negauna reikalingos informacijos, nėra informuojamas apie poreikį pavyzdžiui vesti pakuočių apskaitą (buhalteris jos neveda, nes tai nebuvo aptarta sutartyje ir išvis “ne už tokią kainą”), pildyti intrastato ataskaitas ir pan. Realiai kliento apskaita nevedama, nesuformuojama apskaitos politika (o ji pagal teisės aktus privaloma), nesudaromi apskaitos registrai. Pamėginus pasiaiškinti, kodėl deklaracijose nurodyti vieni ar kiti duomenys, buhalteris negali pagrįsti, nes nėra ruošiamos buhalterinės pažymos. Klientui visada siūlome pasvarstyti ar įmanoma atlikti tokį patį kokybišką darbą už ženkliai mažesnę kainą – juk laiko ir pastangų reikia skirti tiek pat, vadinasi dalis darbų nebus padaryta.

  • Apskaitos firmose ar namuose dirbantys buhalteriai dažnai aptarnauja daug įmonių, kitaip nebūtų įmanoma pasiūlyti nedidelės kainos. Tačiau tuo pačiu kiekybė laimi prieš kokybę. Mokestinio tikrinimo atveju, ar pasamdžius auditą išaiškėja labia daug spragų ir klaidų. Buhalteris paprasčiausiai išeina iš darbo, o firma nutraukia sutartį (nes sutartis aptakiai parašyta) ir klientas lieka vienas su savo problemomis. Mes rūpinamės klientu visu sutarties galiojimo laikotarpiu, atstovaujame jį santykiuose su VMI ir kitomis kontroliuojančiomis institucijomis, bendradarbiaujame su kliento parinkta audito firma.

  • Daugelyje apskaitos įmonių buhalteriai tiesiog neturi galimybės dėl darbo krūvio dalyvauti mokymuose ir visapusiškai kelti kvalifikaciją, dažnai tokio mokymo nefinansuoja ir pačios apskaitos įmonės. Mes esamesuinteresuoti savo darbuotojų profesinėmis žiniomis, nes orientuojamės ne į kiekybę, o į kokybę. Visi mūsų buhalteriai tobulinasi seminaruose ir kitose mokymosi formose. Visi jie atostogauja pagal įstatymą, kad pailsėję galėtų kokybiškai dirbti ir mėgautis savo darbu.

  • Kai kiti buhalteriai apskaitą veda pagal pateiktus dokumentus, mes analizuojame ar netrūksta tam tikrų pirkimo dokumentų už tęstines paslaugas (ryšių, interneto, degalų ir pan.). Visada nurodome dokumentuose esančius trūkumus, siūlome būdus, kaip pagerinti ir patobulinti darbą.

  • Daugybę kartų esame matę neefektyvų buhalterinės programos panaudojimą, neefektyvų buhalterijos darbo organizavimą. Nutinka taip, kad turėdami gerą buhalterinę programą klientai taupo apmokymui dirbti su ja, nežino visų programos galimybių ir nepasinaudoja jomis. Mes pasitelkiame visas šiuolaikines priemones ir jų pagalba stengiames palengvinti buhalterinį darbą. Išanalizavus kliento poreikius bei programos galimybes, ženkliai taupomas darbo laikas, įvedami tam tikri apskaitos standartai, paskirstomos atsakomybės ir funkcijos. Savo klientams siūlome naudotis mūsų turima Finvalda Maxi programa, kuria lengvai ir greitai apmokome dirbti kliento darbuotojus.

Viliuosi, kad mano pastebėjimai ir patarimai bus jums naudingi. Sėkmės renkantis verslo partnerius!

Buhalterinės apskaitos firmos „Linkneta“ direktorė

Renata Letukienė

Pastaba: be autorės sutikimo draudžiama kopijuoti ir platinti šio straipsnį ar jo ištraukas.

BUHALTERINĖS APSKAITOS PROGRAMOS PIRKIMO YPATUMAI

Šiandien turbūt jau nieko nestebina, kad buhalterinė apskaita yra organizuojama naudojantis kompiuterinėmis buhalterinės apskaitos programomis. Tačiau ar visos įmonė įsigija tinkamą buhalterinės apskaitos programą ir ją išnaudoja maksimaliai? Ar buhalteriai būna patenkinti nupirkta programa? Ir dar daug ar…?

Keletas pastebėjimų, kurie padėtų išvengti klaidų įsigijant buhalterinę programą.

Pirmiausiai reikia suvokti, kad šiuo darbo įrankiu – buhalterine programa naudosis buhalteris, ne vadovas, todėl reikėtų atsižvelgti į buhalterio nuomonę renkantis programą. Nevenkite pasiskambinti kolegoms, verslo partneriams ir pasiteirauti, kokia buhalterine programa naudojasi jie, ar yra patenkinti programa, jos aptarnavimu. To paties paprašykite padaryti ir savo buhalterių. Nepatingėkite išbandyti demonstracines versijas, susitikite su programų kūrėjais ir platintojais, paprašykite prezentacijų.

Žinoma ne paskutinis faktorius, lemiantis vienokį ar kitokį apsisprendimą, yra buhalterinės programos kaina. Prašykite programos tiekėjų pateikti jums pasiūlymus, kuriuose būtų aiškiai įvardintas siūlomas produktas ir paslaugos. Išsiaiškinkite kas yra bazinis programos modulis, ką jis daro (tiksliau ką jame galima daryti), ar nereikia papildomai pirkti sandėlio programos ir t.t. Kartais bazinis modulis pats savaime nieko nedaro ir kad būtų galima naudotis programa tenka prispirkti papildomų programos modulių. Taigi pradinė kaina nuo galutinės kainos gali skirtis dešimteriopai. Įvertinkite tai svarstydami pasiūlymus ir nebijokite kelis kartus klausti, kad įsitinkitumėte, jog teisingai suptratote pasiūlymą ir perkatę tą produktą, kurio jums reikia.

Atkreipkite dėmesį, kad paprastai į buhalterinės programos kainą neįeina atlyginimų skaičiavimo ir personalo duomenų tvarkymo programa, tokios programos parduodamos atskirai. Vėl gi aiškinkitės kas įeina į atlyginimų skaičiavimo programos kainą. Dažnai prezentacijose kūrėjai pristato visapusiškas programos galimybes, tačiau tik perkant ar jau nusipirkus paaiškėja, kad į pagrindinį modulį papildomos funkcijos neįskaičiuotos.

Apskritai buhalterinių programų įsigijimą galima prilyginti automobilio pirkimui, kadangi papildomi priedai ir funkcijos į bazinę kainą neįeina, jie komplektuojami už papildomą mokestį.

Rinkdamiesi programą lyginkite, kokią naudą gausite įsigydami vieną ar kitą programą, pagal šiuos kriterijus:

  • Svarbus faktorius – programos kūrėjų patirtis, darbo tęstinumas. Kuo ilgiau programos kūrėjasi veikia rinkoje, tuo didesnė tikimybė, kad jų produktas yra išbaigtas ir ateityje bus tobulinamas bei pritaikomas buhalteriniam darbui pagal besikeičiančius mokesčių teisės aktus.

  • Programos kaina. Subtilybes jua aptarėme anksčiau, tai tiesiog lyginkite bazinio modulio kainas ir tai, kas įeina į bazinį modulį.

  • Techniniai parametrai – ar programa pritaikyta darbui su jūsų turima kompiuterine ir programine įranga, ar neteks įsigyti naujos. Prie šių parametrų priskirčiau ir galimybę dirbti internetu nutolusiems padaliniams „on-line“ režimu, arba galimybę ateityje iš lokalios darbo vietos kompiuteryje perkelti duomenis į aukštesnės versijos programą, veikiančią serveryje.

  • Buhalterinės programos aptarnavimas ir atnaujinimas. Tai labai svarbus veiksnys. Tarkime taip nutiko, kad jūsų įsigyta buhalterinė programa dėl kokių nors priežąsčių nevykdo tam tikrų funkcijų – galimybė gauti pagalbą iš programos kūrėjų čia ir dabar tampa labai svarbia. Programos atnaujinimas keičiantis buhalterijos darbą įtakojantiems įstatymams ir kitiems teisės aktams taip pat labai svarbus, kaip ir nuajovių pritaikymas kasdieniniame darbe. Todėl lyginkite aptarnavimo ir priežiūros kainas, išsiaiškinkite ar į tas kainas įeina programos atnaujinimas, o gal tik programos atnaujinimas, bet ne konsultavimas ir priežiūra. Jei nutariate apsieiti be atnaujinimų ir nuolatinio aptarnavimo, konsultavimo, pasidomėkite, kas nutiks, kai po metų kitų nuspręsite atnaujinti buhalterinę programą. Ar tokiu atveju neteks susimokėti už visus ankstesnius atnaujinimus? O gal tuomet labiau apsimokės įsigyti programą naujai.

  • Apmokymas dirbti su buhalterine programa, tęstinis mokymas ir konsultavimas. Visada keistai žiūriu ir besirenkantiems patariu atidžiau pasvarstyti ar verta pirkti tokią buhalterinę programą, su kuria išmokti dirbti organizuojami net kursai. Nesitikėkite, kad jūsų buhalteriai staiga mielai taps kompiuterinių programų specialistais. Buhalterinė programa turi tarnauti žmogui, ne jis programai. Todėl programas, su kuriomis išmokti dirbti reikia net kursų, atmeskite iš karto. Priežąstis labai paprasta – pasikeitus buhalteriui vėl turėsite investuoti į naujo buhalterio mokymus, o dirbti reikia juk čia ir dabar. Rinkoje yra tikrai daug patogių buhalterinių programų su puikiu kainos ir kokybės santykiu, ir visos tokios programos yra lengvai įsisavinamos. Be to didelė dalis programų kūrėjų parduodami produktą į jo kainą įtraukia apmokymą (žinoma yra rašoma, kad apmokymas nieko nekainuoja) dirbti su programa bei tam tikrą nemokamų konsultacijų skaičių. Tai svarbu, nes vienu kartu visų programos subtilybių sužinoti neįmanoma.

Visada patariu negailėti pinigų apmokymui ir aptarnavimui, nes praktikoje esu susidūrusi su atvejais, kuomet įmonė turi gerą buhalterinės apskaitos programą, bet dalį darbų buhalteris atlieka Excell programos pagalba, arba rankiniu būdu, faktiškai dubliuodamas programos funkcijas. Taip yra todėl, kad buhalteris net nežino, kad programa turi tokias funkcijas. O tai sąlygoja darbo kaštų didėjimą, nes buhalteriui daugiau laiko reikia atlikti vieną ar kitą darbą, vietoje to, kad vienu klavišo paspaudimu jis gautų norimą ataskaitą.

  • Programos funkcijos: tikros ar menamos. Kaip jau minėjau anksčiau, per prezentaciją buhalterinės programos kūrėjai pristatys visas įmanomas programos funkcijas ir galimybes, tačiau nenustebkite, jei įsigyję programą tokių funkcijų nerasite. Tiesiog jos neįeina į pagrindinį programos modulį. Kad ir kaip būtų skaudu, patarimas tik vienas – pripažinkite savo klaidą ir nusipirkite tai, ko trūksta, nes priešingu atveju turėsite nevisavertį darbo įrankį ir gaišite laiką papildomai dirbdami su pagalbinėmis programomis. O jei dar tik ketinate įsigyti, tai palyginkite programų tiekėjų pasiūlymus – už atitinkamą kainą kas įeina į bazinį programos modulį. Teiraukites ar įsigijamose programose yra vadybinės dalies analizė, kiek ir kokiais pjūviais gausite ataskaitų.

  • Buhalterinės subtilybės. Lygindami buhalterines programas nepamirškite jų funkcionalumo – ar patogu ir paprasta dirbti. O gal reikia atlikti daug aprašomojo darbo vis kituose programos laukuose, kad galiausiai galėtum atlikti vieną operaciją? Ar reikia „kilnoti“ likučius uždarius finansinius metus, ar jie perkeliami automatiškai? Ar pirkimai ir pardavimai automatiškai „keliauja“ į didžiąją knygą, ar parinkus ne tą korespondenciją, galima gauti dvi skirtingas ataskaitas apie vieną ir tą patį debitorių? Ar yra galimybė programos varotojams apriboti funkcijas ir informaciją? Šiuolaikinės programos daugybę dalykų atlieka automatiškai, todėl visas programas, kuriose reikia rankinio darbo kilnojant likučius atmeskite iš karto. Pasikartosiu, kad programa turi palengvinti darbą, o ne apsunkinti jį.

Sėkmės įsigijant patogų darbo įrankį!

Buhalterinės apskaitos firmos „Linkneta“ direktorė

Renata Letukienė

Pastaba: be autorės sutikimo draudžiama kopijuoti ir platinti šio straipsnį ar jo ištraukas.