Į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis buhalterinės apskaitos paslaugų firmą

Buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančių firmų pasirinkimas šiandien yra didelis. Kaip toje įvairovėje nepasimesti ir pasrinkti tinkamą partnerį, kuris ne tik teiks kokybiškas ir savalaikes paslaugas, bet ir tinkamai saugos jūsų įmonės dokumentus bei duomenis, negailės laiko bendravimui su jumis ir atsakys į jums rūpimus klausimus, laiku pateiks jums informaciją, išgirs ko jums reikia, naudosis šiuolaikinėmis priemonėmis vesdamas jūsų įmonės apskaitą? Vienos tiesaus ir paprasto atsakymo nėra. Visada galėčiau pasiūlyti mūsų įmonės – UAB „Linkneta“ buhalterinės apskaitos paslaugas, nes mūsų įmonėje dirba savo darbą mylintys ir jį išmanantys darbuotojai. Tačiau jei dėl kokių nors priežąsčių nenorite rinktis mūsų įmonės, tai tikiuosi kad mano išdėstyti pastebėjimai ir patarimai padės jums pasirinkti kokybišką buhalterinės apskaitos paslaugų teikėją.

 

  • Pasirinkus samdyti buhalterinę firmą ne visi vadovai pasidomi, kur tiksliai bus saugomi jų įmonės dokumentai, ar buhalteris nešis juos namo (kartais taip būna ir tada kyla problema atsiimant dokumentus), ar bus galimybė toliau naudotis sukaupta duomenų baze, ar jos perdavimas nėra apmokestinamas (dažnai būna mokamas). Mes duomenų saugumą ir sukauptos duomenų bazės perdavimą tolimesniam naudojimui garantuojame.Duomenų perdavimas yra neapmokestinamas. Klientas visada gali atvykti ir pasiimti savo dokumentus.

  • Sudarant sutartį su buhalterines paslaugas teikiančia firma, būtina tiksliai išsiaiškinti, ar jūs (klientas) galėsite laisvai prieti prie buhalteriui perduotų dokumentų. Kaip dažnai jums bus pateikiama informacija, ar bendravimas su buhalteriu nebus apmokestintas (yra atvejų, kai paprastas bendravimas būna traktuojamas kaip konsultacija ir būna apmokestintas)? Bendravimo su klientais neapmokestiname, visada maloniai aptarnaujame ir patariame kasdieniniame darbe įvairiais klausimais. Mūsų įmonė informaciją klientui teikia laiku ir periodiškai, operatyviai atlieka kliento užsakytus darbus (parengia paraišką kreditui gauti, užpildo banko paruoštus klausimynus, paruošia ketvirtines finansines ataskaitas). Klientai dirbantys su mūsų programa Finvalda Maxi – ataskaitas, analizes ir kitą svarbią informaciją naudoja kasdien pagal savo poreikius. Tie klientai, kurie nesinaudoja programa, sutartu laiku gauna sutartą informaciją iš juos aptarnaujančio buhalterio.

  • Sudarant civilinę sutartį su buhalterinės apskaitos paslaugų firma, ji būna aptaki, be aiškių atsakomybės ribų, neapibrėžiant konkrečių funkcijų ir darbų, dėl ko kyla vėliau nepasitenkinimas, kad buhalteris nepadarė vienų ar kitų darbų. Iš anksto aptarkite, kuri sutarties šalis ves pakuočių apskaitą prekių importo atveju, kas bus atsakingas už intrastato ataskaitų paruošimą ir teikimą prekių tiekimo į ES ar prekių įsigijimo iš ES atveju. Pasidomėkite, ar apskaitos firma yra pasiruošusi tvarkyti personalo dokumentus: darbo sutartis, darbuotojų prašymus, materialinės atsakomybės sutartis, įsakymus ir kitus dokumentus. Domėkitės visais su sutartimi susijusiais klausimais, nebijokite užduoti nepatogių klausimų.

 

Mūsų sutartyje yra aiškiai išvardintos mūsų pareigos – privalomi atlikti darbai, kokie tų darbų atlikimo terminai, taip pat apibrėžiame kokius darbus atliks pats klientas. Atsiradus neaptartiems darbams visada pranešame klientui ir suteikiam pasirinkimo galimybę – kas atliks tuos darbus, teikiame jų atlikimo rekomendacijas ir terminus. Pagal įstatymą esame apsidraudę bendrosios civilinės atsakomybės draudimu.

 

  • Kai kurios apskaitos firmos nustato nedidelę buhalterinės apskaitos paslaugų kainą. Tačiau vertėtų konkrečiau pasiaiškinti, ką jūs kaip klientas gausite už tą kainą. Dažnai nutinka taip, kad atliekami tik patys svarbiausi darbai – pateikiamos deklaracijos kontroliuojančioms institucijoms, klientas negauna reikalingos informacijos, nėra informuojamas apie poreikį pavyzdžiui vesti pakuočių apskaitą (buhalteris jos neveda, nes tai nebuvo aptarta sutartyje ir išvis “ne už tokią kainą”), pildyti intrastato ataskaitas ir pan. Realiai kliento apskaita nevedama, nesuformuojama apskaitos politika (o ji pagal teisės aktus privaloma), nesudaromi apskaitos registrai. Pamėginus pasiaiškinti, kodėl deklaracijose nurodyti vieni ar kiti duomenys, buhalteris negali pagrįsti, nes nėra ruošiamos buhalterinės pažymos. Klientui visada siūlome pasvarstyti ar įmanoma atlikti tokį patį kokybišką darbą už ženkliai mažesnę kainą – juk laiko ir pastangų reikia skirti tiek pat, vadinasi dalis darbų nebus padaryta.

  • Apskaitos firmose ar namuose dirbantys buhalteriai dažnai aptarnauja daug įmonių, kitaip nebūtų įmanoma pasiūlyti nedidelės kainos. Tačiau tuo pačiu kiekybė laimi prieš kokybę. Mokestinio tikrinimo atveju, ar pasamdžius auditą išaiškėja labia daug spragų ir klaidų. Buhalteris paprasčiausiai išeina iš darbo, o firma nutraukia sutartį (nes sutartis aptakiai parašyta) ir klientas lieka vienas su savo problemomis. Mes rūpinamės klientu visu sutarties galiojimo laikotarpiu, atstovaujame jį santykiuose su VMI ir kitomis kontroliuojančiomis institucijomis, bendradarbiaujame su kliento parinkta audito firma.

  • Daugelyje apskaitos įmonių buhalteriai tiesiog neturi galimybės dėl darbo krūvio dalyvauti mokymuose ir visapusiškai kelti kvalifikaciją, dažnai tokio mokymo nefinansuoja ir pačios apskaitos įmonės. Mes esamesuinteresuoti savo darbuotojų profesinėmis žiniomis, nes orientuojamės ne į kiekybę, o į kokybę. Visi mūsų buhalteriai tobulinasi seminaruose ir kitose mokymosi formose. Visi jie atostogauja pagal įstatymą, kad pailsėję galėtų kokybiškai dirbti ir mėgautis savo darbu.

  • Kai kiti buhalteriai apskaitą veda pagal pateiktus dokumentus, mes analizuojame ar netrūksta tam tikrų pirkimo dokumentų už tęstines paslaugas (ryšių, interneto, degalų ir pan.). Visada nurodome dokumentuose esančius trūkumus, siūlome būdus, kaip pagerinti ir patobulinti darbą.

  • Daugybę kartų esame matę neefektyvų buhalterinės programos panaudojimą, neefektyvų buhalterijos darbo organizavimą. Nutinka taip, kad turėdami gerą buhalterinę programą klientai taupo apmokymui dirbti su ja, nežino visų programos galimybių ir nepasinaudoja jomis. Mes pasitelkiame visas šiuolaikines priemones ir jų pagalba stengiames palengvinti buhalterinį darbą. Išanalizavus kliento poreikius bei programos galimybes, ženkliai taupomas darbo laikas, įvedami tam tikri apskaitos standartai, paskirstomos atsakomybės ir funkcijos. Savo klientams siūlome naudotis mūsų turima Finvalda Maxi programa, kuria lengvai ir greitai apmokome dirbti kliento darbuotojus.

Viliuosi, kad mano pastebėjimai ir patarimai bus jums naudingi. Sėkmės renkantis verslo partnerius!

Buhalterinės apskaitos firmos „Linkneta“ direktorė

Renata Letukienė

Pastaba: be autorės sutikimo draudžiama kopijuoti ir platinti šio straipsnį ar jo ištraukas.